Slagerijen en Instagram

Steeds meer organisaties zijn te vinden op Instagram. Ook voor slagerijen kan dit een goede marketingstrategie zijn. Vee klanten brengen tijd door op sociale media zo ook op Instagram. Via Instagram kunnen slagerijen bijvoorbeeld aanbiedingen van de producten plaatsen of hun nieuwste producten aanprijzen. Op deze manier zijn de klanten meteen op de hoogte van de nieuwste nieuwtjes. Hierdoor kun je de bereikbaarheid van de klantenservice vergroten.

Wat houdt Instagram in?

Op dit moment is het één van de populairste sociale mediakanalen. Op Instagram draait het vooral om het posten van foto’s en filmpjes. De volgers die jou volgen kunnen de foto’s en filmpjes dan liken en delen. Als organisatie kun je op Instagram ook een zakelijk account aanmaken. Op deze manier kun je gemakkelijk jouw contactgegevens delen. Klanten komen bijvoorbeeld ook op Instagram om zinvolle relaties op te bouwen. Door het verwerken van de contactgegevens op jouw eigen Instagram account kan er gemakkelijk contact worden gezocht door de klant.

Hoe kan Chatkracht hierbij helpen?

Chatkracht helpt bij de triggers van klanten. Triggers zijn situaties, mensen, dingen, gedachten, gevoelens die ervoor zorgen dat je iets wilt gaan doen op een bepaald moment. Iedere boodschap moet de juiste trigger hebben voor jou klant. Op deze manier kan het koopgedrag van de klant gestimuleerd worden. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat het design van de content de klant aanspreekt. Als het design van de post een wow-factor creëert bij de klant wordt deze sneller gedeeld door de klant en verspreid het zich dus sneller op sociale media. Op deze manier zien andere consumenten uw organisatie ook voorbijkomen. Het koopgedrag van de klant kan hierdoor veranderen waardoor ze misschien wel bij jou slagerij hun producten gaan kopen. Ook nemen de chatspecialisten werk uit handen van de slagers. Zij kunnen namelijk vragen die gesteld worden op het account beantwoorden. Op deze manier kunnen de slagers zich op andere werkzaamheden focussen.